Architecten zien Duco als sterk merk | 12-juli-2011 |
Duco in top vijf installatiemerken volgens Nederlandse architecten.
Nederlandse architecten hebben aangegeven dat ze Duco Ventilation & Sun Control aanzien als een van de sterkste installatiemerken.
Dat blijkt uit de European Architectural Barometer, een driemaandelijks onderzoek van Arch-Vision bij 1.200 architecten in Europa.
De Nederlandse architecten noemden Duco spontaan bij de vraag welk installatiemerk zij het sterkste vinden op het vlak van ventilatie, koeling, verwarming en verlichting. Zo behoort Duco tot de top vijf in Nederland.
Sterk imago
Voorts gaven de Nederlandse architecten aan waarom ze precies voor een bepaald merk kozen. Vooral de reputatie, sterke naam of het imago dat het merk heeft (26%) is een doorslaggevende factor. Ook het assortiment en de goede kwaliteit van het merk (20%) zijn belangrijke factoren die de keuze van de architect beïnvloeden.
Het onderzoek concentreert zich op architecten omdat zij meestal de beslissingen nemen hoe en met welke materialen er gebouwd wordt.
Innovatie
Dat de keuze van heel wat architecten op Duco valt, komt wellicht door de steeds groeiende drang naar innovatie. Duco investeert al jarenlang in de ontwikkeling van nieuwe producten.
Zo introduceerde Duco als eerste een vraaggestuurd natuurlijk ventilatiesysteem op basis van CO2-meting (DucoTronic System) en was ze de eerste die een brandwerend raamventilatierooster (FireMax ZR) op de Nederlandse markt bracht.
Ook de combinatie van ventilatie en zonwering in één product (DucoTwin) was een ongeziene innovatie, die beloond werd met de Nederlandse bouwprijs.
Deze erkenning door de Nederlandse architecten bevestigt dan ook dat het bedrijf een sterke reputatie heeft opgebouwd bij de voorschrijvende partijen in de bouwsector.