Steni viert 50 jaar succes!

Lasting building expressions people remember.

Gebaseerd op een innovatief productconcept en een gepatenteerde productiemethode, werd het Noorse Steni AS in 1965 opgericht. Geestelijk vader Asbjørn Rønning gaf vele jaren een belangrijke bijdrage aan het bedrijf.

Het product, een revolutionair en uiterst solide gevelpaneel, kreeg de naam Steni. De Steni gevelplaat werd gemaakt van polyester met een kern van stengruis tweezijdige glasvezel versterkt, met een decoratief oppervlak van gemalen natuursteen.

Het nieuws van een revolutionair gevelpaneel met een bijzonder hoge slagvastheid, 100% waterbestendig en een hoger dan normale weersbestendigheid, trok veel media-aandacht en interesse vanuit de bouwsector; zelfs tot ver buiten de grenzen.

Gevelpanelen

Steni breidde snel uit en vestigde zich in zowel Europa als de Verenigde Staten. Het kleine lokale start-up bedrijf bevestigde zijn positie op de wereldwijde markt met Steni gevelpanelen. Met het leveringsprogramma onder constante ontwikkeling, werd Steni Colour in 1996 gelanceerd.
Dezelfde betrouwbare kwaliteit maar nu met een gladde electron-beam uitgeharde acrylaat oppervlak - en dus nieuwe marketing mogelijkheden.

Eindeloos

Vandaag biedt Steni gevelpanelen eindeloze oppervlakopties:

  • natuursteen in verschillende groottes en kleuren;
  • gekleurde, gladde oppervlakken in verschillende glansgraden;
  • bedrukte oppervlakken met onbeperkte individuele vormgeving en decoratieve opties;
  • zowel losse panelen als op maat gemaakte L- of U-elementen voor de meest fraaie detailleringen.
Nieuw logo

De producten worden inmiddels over de hele wereld verkocht. Het doel is duidelijk. Steni zal haar producten en het bedrijf op verschillende markten blijven ontwikkelen. In 2014 is Steni begonnen aan een nieuwe strategische richting met een duidelijke nadruk op ontwerp en duurzame architecturale uitingen. De kernwaarde van Steni als merk is: LASTING BUILDING EXPRESSIONS PEOPLE REMEMBER.

 
Steni panelen geven een onderhoudsvriendelijke gevel met een functionele garantie van 40 jaar, waardoor ze zichzelf geheel uniek maakt. Dit jubileumjaar is een nieuw profiel en logo gelanceerd om de nieuwe strategische richting verder te versterken.

 
Voor meer informatie kunt u terecht op www.steni.nl.

« Nieuws overzicht