Boon Edam positioneert zich sterk in Amerikaanse markt voor toegangsbeveiliging

Uit recent uitgebracht onderzoek in de markt van toegangsbeveiliging is gebleken dat Boon Edam Inc., zich heeft gepositioneerd als marktleider met een indrukwekkend marktaandeel in Amerika.

De categorie waar Boon Edam het beste in scoort is “Toegangscontroleproducten". In deze categroie bevinden zich alle types beveiligingsdeuren en –poortjes. Het onderzoek toont aan dat de totale markt van toegangsbeveiliging in Amerika 14,8% is gegroeid gedurende de onderzoeksperiode. Daarnaast is in hetzelfde tijdsbestek de omzet van Boon Edam in andere productcategorieën sterk toegenomen, waarbij “Speed Gates” doorloopsluizen hierin een uitschieter zijn. De productgroep "Speed Gates" is gestegen naar de eerste plaats ten opzichte van een derde plaats in de voorgaande tweejarige onderzoeksperiode. 


Marktaandeel Highlights

IHS Markit, een wereldwijde informatie aanbieder, publiceert het Rapport Toegangscontroleproducten iedere twee jaar met daarin uitgewerkte (telefonische) interviews met fabrikanten van beveiligingsentrees overal ter wereld. Een aantal opvallende uitkomsten die betrekking hebben op Boon Edam in de Amerikaanse markt zijn:

  • Het aandeel in de categorie Toegangsproducten is gegroeid naar 27,7% van de totale marktomzet en dat is 1,8% meer dan de voorgaande twee jaren. Dit marktaandeel is twee keer zo groot als dat van de nummer 2 op de lijst;
  • In de categorie Beveiligingsdeuren heeft het bedrijf het grootste marktaandeel van 52,9% en dat is 3,8% hoger in vergelijking met de periode daarvoor;
  • Het aandeel in de categorie Beveiligingsdraaideuren steeg met 4,8% naar 55%, waarbij Boon Edam ook grootste marktaandeel had;
  • In de categorie Doorloopsluizen (beveiligingspoortjes met sensoren om tailgating te detecteren) is Boon Edam met 5% gegroeid van een derde positie in 2014 naar de 1e plaats met 20,3% in 2015.

Belangrijkste succesfactoren

Boon Edam Inc. heeft deze positie als marktleider te danken aan een aantal factoren. De toegenomen bedreigingen op het gebied van veiligheid heeft bedrijven en overheden over de hele wereld bewuster gemaakt van de gevaren van ongeautoriseerde toegang. Zij zetten steeds vaker stappen om deze risico’s te beperken, waarvan het inzetten van beveiligde toegangsproducten een belangrijk onderdeel is. Doordat zij proactief werken aan het voorkomen van tailgating en piggybacking is vooral de verkoop van Tourlock beveiligingsdraaideuren en Circlelock beveiligingssluizen sterk gestegen. Omdat bij deze producten toezicht niet nodig is, wordt er in kort een tijdsbestek een indrukwekkende ROI gecreëerd.


De Speedlane Lifeline Serie beveiligingspoortjes werd na de lancering in 2015 (de categorie “Doorloopsluizen” in het onderzoek) succesvol ontvangen door een markt die snakte naar esthetisch vormgegeven designs van toegangscontrolepoortjes in lobby’s en recepties. 


Het ruime assortiment producten en de wereldwijde aanwezigheid van Boon Edam geeft het bedrijf de mogelijkheid om voor grote eindgebruikers een op maat gemaakt risicobeperkingsplan te ontwikkelen die landelijk of wereldwijd uitgerold kan worden. Lees het volledige artikel op de website van Boon Edam.

« Nieuws overzicht