Japan maakt dit najaar kennis met de terrasoverkappingen van Renson

RENSON en LIXIL bundelen hun krachten

Mensen in Japan willen 'terug naar de natuur' en streven er naar om meer tijd buiten door te brengen.

Ondanks het feit dat er steeds minder nieuwe huizen worden gebouwd, is er een enorme markt voor hoogwaardige buitenoplossingen. Dat is precies de reden waarom LIXIL en Renson nu de krachten bundelen voor zowel de woning- als utiliteitsbouw. Samen willen ze mensen hoogwaardige buitenoplossingen aanbieden en hen de mogelijkheden geven om meer tijd buiten door te brengen.

Lixil zal in het najaar in Japan de Camargue Skye van Renson lanceren onder de naam ‘Garden Annex’. Dit product zal deel uitmaken van het merk EXSIOR.

"Het creëren en leveren van hoogwaardige producten voor onze klanten is waar het bij deze samenwerking om draait", aldus Satoshi Yoshida, CEO LIXIL Housing Technology Japan. "Doordat het aantal nieuw gebouwde huizen in Japan begint af te nemen, moeten we onze bedrijfsdomeinen herdefiniëren in de richting van duurzame groei. LIXIL wil emotionele waarde creëren en producten aanbieden aan klanten uit het hoogste segment”.

In hun zoektocht naar een product dat hieraan voldeed, kwam Renson in beeld met hun hoogwaardige buitenleven concepten. Die wereldwijde toptechnologie wil LIXIL linken aan zijn Japanse kennis om zijn doel te bereiken.

Renson

"We hebben LIXIL voor het eerst ontmoet op de internationale R+T beurs in 2015", herinnert Paul Renson (CEO Renson) zich. "Sindsdien hebben we een vertrouwensrelatie opgebouwd. Beide bedrijven hebben innovatie en hoogwaardig ontwerp hoog in het vaandel staan. We delen dezelfde missie wat betreft comfortabel wonen en willen allebei ook totale buitenconcepten aanbieden i.p.v. individuele producten. Daarom zien we een enorm potentieel in deze nieuwe samenwerking om onze buitenoplossingen in Japan te lanceren.

Voor Renson is co-development met andere gelijkgestemde, sterke merken heel belangrijk. Daarom werken we ook samen met bedrijven als Velux, Barco, Schüco, LG en Somfy. Wij geloven in ‘open innovatie’ tussen onze merken. Hierdoor blijven we innoveren en gezamenlijk internationaal groeien.”

LIXIL

Takeshi Iohara, General Manager Exterior Business Division LIXIL Housing Technology Japan: "Outdoor living bestaat al 30 jaar in Japan. Mensen hebben behoefte aan ‘speciale ruimtes die verbonden zijn met de natuur’. Daarom lanceren we dit najaar de Renson Camargue Skye onder de naam ‘Garden Annex’. Garden Annex zal deel uitmaken van het merk Exsior in Japan.”

Renson Camargue Skye

Deze terrasoverkapping is uitgerust met een lamellendak. De lamellen kunnen roteren, waardoor mensen zichzelf kunnen beschermen tegen zowel zon als regen. Maar de lamellen zijn ook volledig open te schuiven om volop van het zonlicht te genieten of de sterrenhemel te kunnen zien. Dankzij een app op een smartphone of tablet kan men de lamellen bedienen.

Verder kan de Renson Skye ook uitgerust worden met windbestendige schermen, speakers, verwarmingselementen en LED-verlichting. Op die manier kunnen klanten het hele jaar door de perfecte buitenervaring beleven.

« Nieuws overzicht